Zarówno uczestnictwo w zawodach, jak i samo śledzenie postępów graczy biorących w nich udział, to ogromne przeżycie dla wielbicieli tytułów, takich jak Counter Strike czy League of Legends. Wyjątkowym zaszczytem mogą natomiast cieszyć się fani Fortnite’a, ponieważ został on uznany za oficjalną e-sportową dyscyplinę olimpijską.
- Fortnite to popularna gra battle royale, która skradła serca milionów graczy na całym świecie.
- Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) ogłosił, że Fortnite jest oficjalnie e-sportową dyscypliną olimpijską.
- Dyscyplina, do jakiej zaklasyfikowano Fortnite to “strzelectwo sportowe”.
Na skróty:
Kto (i co) stoi za sukcesem Fortnite’a?
Fortnite, którego twórcą jest firma Epic Games, jest jedną z najpopularniejszych gier na świecie, która przyciąga przed ekrany monitorów miliony graczy z całego świata. W ciągu ostatnich kilku lat stał się także jednym z najważniejszych tytułów e-sportowych na świecie, z setkami turniejów organizowanych na całym świecie i milionami dolarów w pulach nagród.
Jednym z kluczowych czynników sukcesu Fortnite’a jest model biznesowy free-to-play. Oznacza to, że gra jest dostępna za darmo, ale generuje dochody z mikropłatności, takich jak, np. skiny postaci, które gracze mogą kupić w grze. Ten model biznesowy przyniósł firmie ogromne zyski, a fani chętnie inwestują w grę, aby poprawić swoje wirtualne doświadczenie.
Kolejnym czynnikiem sukcesu jest cross-play, co oznacza, że gracze korzystający z różnych urządzeń mogą grać ze sobą. Dzięki niemu gracze korzystający z PC, konsoli czy urządzeń mobilnych mogą brać udział we wspólnej rozgrywce, a to pozwoliło na rozszerzenie ich społeczności i zwiększenie liczby potencjalnych graczy.
Fortnite na Olympic Virtual Series
Decyzja MKOl-u o uznaniu Fortnite’a za e-sportową dyscyplinę olimpijską została przyjęta po wielomiesięcznych dyskusjach i konsultacjach ze społecznością e-sportową. Celem MKOl-u jest zwiększenie zainteresowania sportem i promowanie zdrowego stylu życia wśród młodzieży, a uznając e-sport za dyscyplinę olimpijską, organizacja ta ma nadzieję przyciągnąć młodszych widzów i uczestników.
Zdaniem niektórych krytyków, uznawanie gier wideo za dyscypliny olimpijskie jest kontrowersyjne, ponieważ e-sporty często wymagają wyłącznie umiejętności intelektualnych i nie zawsze łączą się ze zdrowym stylem życia. Niemniej wielu entuzjastów e-sportu uważa, że uznawanie gier wideo za dyscypliny olimpijskie to krok naprzód dla całej branży oraz szansa na powszechne zaakceptowania jej znaczenia.
Decyzja MKOl-u o uznaniu Fortnite’a za dyscyplinę e-sportową olimpijską oznacza, że gra może teraz stać się stałym elementem programu olimpijskiego, a gracze mogą rywalizować o złote, srebrne i brązowe medale olimpijskie.