Intel upraszcza swoją ikoniczną serię procesorów Core, zaczynając od nadchodzących modeli Meteor Lake. Ta zmiana ma na celu zapewnienie łatwiejszego zrozumienia oferowanych procesorów, eliminując niektóre z dotychczasowych skomplikowanych oznaczeń i nazw.
- Intel zmienia sposób nazywania i marketingu swoich procesorów Core.
- Znaki „i” zostaną usunięte z dotychczasowych oznaczeń i3, i5, i7, i9, zostawiając tylko Core 3, Core 5, Core 7 i Core 9.
- Intel ujawnił markę Core Ultra, która będzie oferować różnice w stosunku do standardowych linii Core, takie jak wyłączne cechy związane z możliwościami AI.
Na skróty:
Intel zmienia sposób nazywania i marketingu swoich procesorów
Intel dokonuje gruntownej zmiany systemu nazywania i dobierania argumentów marketingowych dla swoich procesorów Core do laptopów i komputerów stacjonarnych, która obowiązuje od prawie 15 lat. W celu uproszczenia swojego brandingu, Intel usuwa znak „i” z poziomów i3, i5, i7, i9 i Core. W przyszłości konsumenci zobaczą tylko Core 3, Core 5, Core 7 i Core 9.
Intel dokonał zaskakującego ruchu i porzucił nazywanie swoich serii procesorów Core kolejnymi generacjami. Z tego powodu nie będzie oficjalnie 14-tej ani 15-tej generacji Core, zastąpi je po prostu numeracja procesorów, jak „Intel Core 5 procesor 1050”. Z biegiem kolejnych generacji numeracja będzie rosnąć zgodnie z sekwencją. Przykładowo Intel Core 2000 będzie następną generacją, chociaż firma dopracowuje szczegóły nowego systemu.
Nowa skala procesorów Intela
Intel wprowadza nową skalę procesorów zwaną Core Ultra. Będzie ona przecinać poziomy Core 5, Core 7 i Core 9, a także posiadać najnowszą architekturę procesorów lub dodatkowe funkcje premium. Marki w linii Ultra będą wyglądać w formie „Intel Core Ultra 9 1090H”, natomiast procesory nienależące do linii Ultra będą dedykowane głównie dla masowych użytkowników.
Intel ujawnił w zeszłym roku wyniki badań rynku, które wykazały, że połączenie Intel Core oraz etykieta tych tierów była najbardziej kojarzona wśród konsumentów. Jeśli chodzi o niedawno ujawnioną markę Core Ultra, konsumenci mogą spodziewać się znacznych różnic w stosunku do standardowych linii Core, takich jak wyłączne cechy związane z możliwościami AI.
Overhaul wzmacnia marketing procesorów Intela
Intel planuje przeprowadzenie gruntownej przebudowy, aby wzmocnić marketing „Meteor Lake”, ogólnie oczekiwanego jako „14-ta Generacja Core” procesorów firmy. Nowy krzem zastosuje długo oczekiwany proces wytwarzania Intel 4 (dawniej znany jako 7nm, przed jego własną zmianą nazwy) i ma obiecywać znaczne poprawy wydajności i czasu pracy na baterii, w okresie, kiedy firma staje przed ostrą konkurencją obu AMD i Apple.