PlayStation, wiodąca marka w świecie gier wideo, koncentruje swoje inwestycje na nowych grach oferujących obsługę na żywo. Firma Sony, znana z ambitnych jednoosobowych tytułów, takich jak God of War i Spider-Man, wyraźnie zwraca uwagę na rozwój gier wieloosobowych oraz rozszerzenie możliwości interakcji na żywo dla graczy. Czy te nowe gry z obsługą na żywo staną się nowymi hitami i zmienią sposób, w jaki doświadczamy rozrywki wirtualnej?
- PlayStation skupia się na tworzeniu nowych serii gier i gier z obsługą na żywo.
- Firma ma obecnie w produkcji 12 gier z obsługą na żywo.
- Sony planuje prezentację PlayStation Showcase, na której zaprezentowane zostaną nowe projekty od PlayStation Studios.
- Zobacz także: Ubisoft zapowiada premierę Star Wars na 2024 rok. Co o niej wiemy?
Na skróty:
Nowe serie gier na PlayStation – zmiany i inwestycje w 2025 roku
PlayStation kładzie duży nacisk na tworzenie nowych serii gier oraz gier z funkcją obsługi na żywo. Obecnie Sony jest szeroko znane z ambitnych jednoosobowych tytułów na PlayStation, pochodzących z serii, które są dobrze znane i uwielbiane – jak na przykład God of War, Horizon i Spider-Man.
Jednak za kilka lat będziemy mieli możliwość zagrania w wiele nowych serii gier na PlayStation, w tym również wiele tytułów oferujących obsługę na żywo. W trakcie prezentacji biznesowej, która odbyła się we wtorek, Sony podzieliło się kilkoma aktualizacjami na temat swoich planów inwestycyjnych.
Na przykład, w roku fiskalnym 2025 Sony szacuje, że 50 procent inwestycji PlayStation Studios zostanie przeznaczonych na nowe tytuły, co jest znaczącym wzrostem w porównaniu do poprzednich lat. Według jednego ze slajdów, w roku fiskalnym 2019 tylko 20 procent inwestycji zostało przeznaczonych na nowe serie gier. Jeśli spojrzymy na ten slajd, wydaje się, że 50 procent inwestycji w roku fiskalnym 2023 jest równie duże – jeśli nie większe – niż całkowite wydatki w roku fiskalnym 2019.
Inwestycje w gry z obsługą na żywo – Sony stawia na interaktywność i współpracę graczy
Zmiany te mogą być jeszcze bardziej widoczne w sposobie, w jaki Sony inwestuje w tzw. „tradycyjne” gry oraz gry z obsługą na żywo. W roku fiskalnym 2019 podział wynosił 88 procent na tradycyjne gry i 12 procent na gry z obsługą na żywo, jednak w roku fiskalnym 2025 Sony oczekuje, że proporcje te odwrócą się na korzyść gier z obsługą na żywo, które stanowić będą 60 procent, podczas gdy tradycyjne gry będą stanowiły 40 procent. Podczas prezentacji, Hermen Hulst, szef PlayStation Studios, poinformował, że Sony obecnie pracuje nad 12 grami z obsługą na żywo, co jest informacją, którą firma już wcześniej podzieliła się z publicznością.
Jeśli śledziliśmy działania PlayStation w ciągu ostatnich kilku lat, te zmiany nie powinny nas zbytnio zaskoczyć. Sony dokonało kilku istotnych akwizycji, włączając w to studia pracujące nad dużymi tytułami z obsługą na żywo, takie jak Bungie, Haven Studios Jade Raymond i Firewalk Studios. Ponadto, twórcy serii Horizon, czyli Guerrilla Games, już ogłosili, że pracują nad wieloosobową grą z serii Horizon. Sony zdecydowanie dostrzegło, jak studio takie jak Epic Games (w które zainwestowało setki milionów dolarów) i Bungie (które teraz jest ich własnością) mogą przyciągać graczy, którzy inwestują dużo czasu i pieniędzy w popularne tytuły, jak Fortnite i Destiny 2. Wygląda na to, że Sony dostrzega ogromny potencjał w tworzeniu własnych gier z obsługą na żywo.
Sony PlayStation Showcase – nowe gry z obsługą na żywo na horyzoncie
Prawdopodobnie będziemy mieli okazję zapoznać się z kilkoma z tych nowych serii gier i gier z obsługą na żywo podczas prezentacji Sony PlayStation Showcase. Firma obiecała, że wydarzenie to będzie miało „podgląd na kilka nowych projektów od PlayStation Studios”.
See you soon!
PlayStation Showcase broadcasts live next Wednesday, May 24 at 1pm Pacific Time: https://t.co/GZVl6Du3Mu pic.twitter.com/mdvIlLq3Ph
— PlayStation (@PlayStation) May 17, 2023
Sony podzieliło się również innymi istotnymi aktualizacjami podczas prezentacji biznesowej we wtorek. Firma odnosi sukcesy ze swoimi wydaniami na PC i spodziewa się, że przychody z tej platformy prawie podwoją się z 250 milionów dolarów w roku fiskalnym 2022 do szacowanych 450 milionów dolarów w roku fiskalnym 2023. Ponadto, szef PlayStation, Jim Ryan, zasugerował, że wkrótce możemy spodziewać się ważnych informacji dotyczących gier w chmurze, które będą się rozwijać w nadchodzących miesiącach. Być może mowa tu o przenośnym sprzęcie do gier w chmurze, o którym od jakiegoś czasu krążą plotki w świecie gier.